Thuis Training i.v.m. COVID-19

Hieronder vind je onze trainingen en tips die je in komende periode thuis kunt doen, zo blijf je in shape!

Wij trainen buiten! Schrijf je in via de app voor een sportieve Work-Out met jouw favoriete trainers!

24-2-2021
Recept: gezonde kapsalon

Heb je zin om een lekker stevige hap te eten maar wil je het niet te ongezond maken? Probeer dan eens deze gezonde variant op een kapsalon. Waar het originele gerecht frietjes, shoarma en vette knoflooksaus bevat kun je met deze variant net zo genieten en ook nog eens meer gezonde voedingsstoffen binnen krijgen.

Ingrediënten voor 2 personen:
– 2 zoete aardappelen
– 200 gram kipfilet
– Shoarmakruiden (of combineer paprikapoeder, komijn en gember)
– 1 bol mozzarella
– 2 el magere kwark
– Marinade kip: 1 tl cajunkruiden, 1 el chilisaus
– 1 el olijfolie
– 1 teentje knoflook
– Halve komkommer
– 20 cherrytomaatjes
– 100 g ijsbergsla
– Eventueel: peper en zout naar smaak

Verwarm de oven voor op 200 graden. Was de zoete aardappel, snijd in stukken en meng met de shoarmakruiden. Verspreid over een bakplaat en zet 30 minuten in de oven (hussel halverwege even door elkaar!).
Snijd de kipfilet in stukjes en marineer met chilisaus en cajunkruiden. Bak in een eetlepel olijfolie gaar.
Haal de bakplaat uit de oven en leg de kipfilet en stukjes mozzarella erbij. Doe nog 5 minuten in de oven zodat de mozzarella kan smelten. Maak ondertussen een knoflooksaus van de kwark, knoflook en eventueel wat zout en peper.
Verdeel de kapsalon over twee diepe borden en doe de ijsbergsla, stukjes komkommer en (gehalveerde) cherrytomaatjes erbij. Schenk de knoflooksaus erover en smullen maar!

Voedingswaarde
Een portie voor 1 persoon bevat: 410 kcal, 12.6 g vet, 37.9 g eiwit, 33.8 g koolhydraten

24-2-2021 Nieuwe Work Outs van onze collega’s in Berghem.

Pilates:
Steps:
Vitaal & Fit:
Bodypump (deel 1):
Spinning:
Bodypump (deel 2):
BBB:
Cross4all:
Pilates:
Yoga:
Totalbody:
Cross4all:
Body & Mind:
X-core:
Yoga:
Bodycombat (deel 1):
Bodycombat (deel 2):
BBB:
Reactive core:
Bodypump (deel 3)
Spinning:

Onze branchevereniging NL actief heeft een platform voor sporters samengesteld met door NL actief leden / sportscholen aangeleverde filmpjes.
Check deze website voor nog meer sportinspiratie tijdens deze lockdown:

www.fitblijvendoenwesamen.nl/

Samenfit met Dorothe en Julie 14-1-2021

Vandaag, 13-1-2021 ontvangen al onze leden een mail met daarin informatie over het buitensporten in kleine groepjes.
Heb jij hier nog vragen over of heb je geen mail ontvangen? Wij horen het graag!
Hopelijk zien we je volgende week bij onze buitentrainingen!

Train lekker mee met Pepijn op 13-1-2021

Bodyshape met Julie en Dorothe 11-1-2021

11-1-2021
Tijdens deze verplichte sluiting kun je gratis ons leefstijlprogramma volgen! BenFit: Eet – Beweeg – Relax
Weekmenu’s, boodschappenlijst, tips, trainingsschema (voor thuis) en je eigen coach.
Heb jij interesse? Meld je aan via info@fitness-4all.nl

Voorbeeldmenu:
Kippensoep (lunch – 177 kcal)
Benodigdheden per portie:
• 1 eetlepel olijfolie traditioneel
• 50 gram kipfilet, in reepjes
• Snufje kerriepoeder
• Een kwart ui
• Een kleine prei
• Een half kippenbouillontablet
Bereidingswijze:
Verhit de olijfolie in een soeppan. Bak de kipreepjes 3 minuten. Voeg kerriepoeder toe. Snijd de ui en
prei in ringen en bak 3 minuten mee. Voeg een kwart liter kokend water en het halve
kippenbouillontablet toe. Laat nog 2 minuten zachtjes koken.

Aan de slag met Teun! 11-1-2021

Samen-Fit met Dorothe 7-1-2021

Trainen met Pepijn deel 1: (tot de telefoon afging 😉

Trainen met Pepijn deel 2:

Work-outs vanuit onze andere vestiging in Berghem:
Enthousiast geworden over onze collega’s en kom je weleens in de buurt van Berghem? Je kunt daar ook terecht met je Fitness4all Breda lidmaatschap.

2x Work Out voor thuis van Teun (Klik om te openen)
workout thuis
fullbody schema Fitness4all

Samen-Fit met Marjolein

HITT training met Marjolein 31-12-2020

Bovenlichaam trainen met Teun 30-12-2020

Benen trainen met Pepijn 29-12-2020

Pepijn heeft heerlijke routes voor u uitgezet. 3 km, 5km of 8 km. Gaat u ze wandelen of toch joggen/hardlopen?
Vergeet ook de oefeningen onderweg niet! Veel plezier! (Klik op het bestand om te openen)
Loop routes corona (1)

Trainen met Teun 26-12-2020

Samen-Fit met Dorothe 24-12-2020  Klik op de link of kopieer en plak in je browser.

Sporten met Pepijn 24-12-2020. Klik op de link of kopieer en plak in je browser.
Veel plezier!

Sporten met Dorothe en Puck 22-12-2020.
Heerlijke work out voor jong en oud. Doe lekker mee met kinderen / kleinkinderen.

Inspiratie nodig voor het kerstmenu?
Klik op onderstaand menu
:
BenFit-kerstmenu-2020-nieuwsbrief

 

Sporten met Dorothe 18-12-2020

Fullbody trap work-out.

Fullbody rondo workout.

Buikspier workout.

Zo werkt het dus.

Bodyshape workout.

Herstel na een COVID-19 infectie.

Ergonomische houdingen.

Knieklachten vrij rondlopen doe je zo.

Workouts vanuit Berghem.

Onze collega’s in Berghem hebben ook een aantal instructiefilmpjes gemaakt!

TotalBody:

https://youtu.be/xBqxXFG6HYw

https://youtu.be/4WZhqpFTdwk

https://youtu.be/1fKiJhUsw8A

Yoga:

https://youtu.be/B44zv1KmCS0

https://youtu.be/z79sv-BBY58

https://youtu.be/g-4w6B-IeP4

Cross4all:

https://youtu.be/ZM8BWT364dE

BodyCombat:

https://youtu.be/_XKJ3plPMsM

https://youtu.be/SYXZxsKE8Sc

https://youtu.be/Z7FJuZpc0Uw

https://youtu.be/W_veCHjyKh8

HIIT:

https://youtu.be/r4De4a1uh_8

https://youtu.be/rkX_FP7Vuz4

Pilates:

https://youtu.be/87YgUnib0os

https://youtu.be/-GHJ25Cwce4

https://youtu.be/FUm7gMZVyRM

Buikspierkwartier:

https://youtu.be/pgaP_j1H7xQ

Spinning:

https://youtu.be/y8f2tB5OSXc

https://youtu.be/hsKC2psg_9V

https://youtu.be/TWfJbaN2EFg

BodyPump:

https://youtu.be/Kq5ZeS213us

Jump!:

https://youtu.be/-8IUjKQ4Gsk

BBB:

https://youtu.be/szaOjbQTsD0

Fullbody rondo workout.

Benen workout.

Hittraining

Lijken jouw lichamelijke klachten al verdwenen?

Hoi allemaal!

Fullbody circuit workout.

Trainen jij en je kinderen met ons mee?

Pump workout.

Wat eet jij vandaag?

Kalfsreepjes met Chinese kool ( diner– 330 kcal)

Benodigdheden per portie: • 100 gram ongepaneerde kalfsschnitzels, in reepjes • 100 gram Chinese kool, in reepjes • 1 eetlepel geschaafde amandelen • 1/4 theelepel gemberpoeder • 2 eetlepels olijfolie • 1 theelepels verse tijmblaadjes • versgemalen peper & kruiden naar keuze

Bereidingswijze: Bestrooi de kalfsreepjes met de gemberpoeder. Verhit de olie in een wok en roerbak de vleesreepjes enkele minuten tot ze rondom lichtbruin zijn. Voeg de koolreepjes bij het vlees samen met de tijm, kruiden naar keuze en peper, schep het regelmatig om. Rooster intussen de amandelen in een droge hete koekenpan lichtbruin. Bestrooi het gerecht hiermee net voor het opdienen.

Buikspier kwartier.

Buikspier kwartier.

Pilates les.

Fullbody workout.

Samen fit.

Totalbody shape.

Thuiswerken doe je zo!

Hitt training.

Body combat.

Fullbody workout. (cross4all)

Fullbody workout.

Wat eet jij vanavond?

Suggestie:
Spruitjesschotel met ham en kaas (diner – 445 kcal)

Benodigdheden voor 4 personen: • 700 gram krieltjes • 1 zak spruitjes (500 g), gehalveerd • 2 grote uien, grof gesneden • 2 el olijfolie • 1 bakje champignons (250 g), gehalveerd • 200 gram hamreepjes • 150 gram geraspte kaas, 30+ Bereidingswijze: Verwarm de oven voor op 180 graden Celsius. Kook de krieltjes ongeveer 10 minuten, voeg na 5 minuten de spruiten toe. Fruit de ui in 3 minuten in de olie, voeg de champignons toe en roerbak het geheel 5 minuten. Schep de krieltjes en spruiten in een ovenschaal. Schep de uien met champignons, de hamreepjes en de helft van de kaas erdoor en voeg naar eigen smaak wat peper toe. Strooi de rest van de kaas erover. Zet de schaal in het midden van de oven en laat het gerecht in 30 minuten goudbruin worden.

 

Yoga.

Fullbody workout.

Core stability oefening.

Totalbody shape.

Home workout.

Het zonnetje schijnt!
Na een heerlijke (lange) wandeling of fietsstocht sluit je thuis af met:
-> 20 squats (let op de knieën)
-> 20 lunges /uitstappassen rechts &
-> 20 lunges/uitstappassen links
Dit herhaal je een aantal keren.
Te makkelijk? Kind op je rug of zak aardappelen voor je borst als verzwaring?

Beloon jezelf met deze heerlijke gezonde lunch:

Sandwich met pikante groenten (Lunch – 302 kcal)

Benodigdheden per portie: • 2 sneetjes volkoren brood • 30 gram sandwichspread pikante groente • 1 kleine friszure appel • 1 theelepel citroensap • 1 bosuitje • Sla • Peper & kruiden naar keuze

Bereidingswijze: Sla wassen en klein snijden. De bosui in kleine ringetjes snijden. Appel schillen, in plakjes snijden en besprenkelen met citroensap. Bestrijk hierna de sneetjes brood met de sandwichspread. Bosui, appel en ijsbergsla verdelen over een sneetje brood. De andere er bovenop leggen en schuin doorsnijden.